if / else seçim yapısı:
if / else deyimi hemen hemen tüm programlama dilleri içinde mevcut bir deyimdir. Algoritmalarda ve flowchartlarda veri akışı sırasında karşımıza çıkacak 3 temel yapı var demiştik. 1) seçim 2) çoklu seçim 3) döngü
şimdi ilk olarak seçim yapısını inceleyelim. yine örnek bir soru üzerinde çalışalım:
* Kullanıcıdan 2 sayı girmesini isteyen ve birbirleriyle karşılaştırıp sonucu ekrana yazdıran basit bir program geliştirilmek istenmektedir.
// şimdi programımızı geliştirmeye başlayalım. ilk olarak standart öncü dosyamızı ekleyelim.
#include
// programın main kısmına geçelim
int main()
{
// değişkenleri tanımlayalım
float sayi1, sayi2;
// şimdi kullanıcıdan sayıları girmesini isteyelim
printf("ilk sayiyi girin: \n");
scanf("%f", &sayi1);
printf("2. sayiyi girin: \n");
scanf("%f", &sayi2);
// şimdi seçme kısmına geldik. elimizde 3 durum var ve bu üc durumdan birini seçip ekrana yazdıracağız. 1) 1. sayı 2. den büyük olabilir. 2) 2 sayı da eşit olabilir 3) 2. sayı birinciden büyük olabilir. şimdi kodlamaya devam edelim.
if(sayi1>sayi2) // eger sayi 1 daha buyukse ekrana sayi 1 daha buyuk yaz
printf("Sayi 1 Sayi 2'den daha buyuk \n");
else if(sayi1==sayi2)
printf("Sayi 1 ve Sayi 2 esit \n");
else
printf("Sayi2 sayi 1'den daha buyuk \n");
return 0;
}
Seçme yapısının basit mantığı böyle. seçme yapısı genellikle 2li durumlarda kullanılır. durum sayısı fazla olduğu zaman çoklu seçim yapısını kullanmak hem programın etkinliğini arttırır hem de kodlama yükünü azaltır.
dikkat ederseniz son durum için if kullanmadık. çünkü elimizde olabilecek 3 durumumuz var ve biz zaten 2 si için if(koşul) yapısını kullandık. son durum için tekrar bir if(koşul) yapısı kullanmamıza gerek kalmadı. else burada eğer ilk 2 koşul sağlanmıyorsa diğer tüm koşullar sağlandığı zaman çalışacak komutları yazmamıza olanak sağlar
if / else deyimi hemen hemen tüm programlama dilleri içinde mevcut bir deyimdir. Algoritmalarda ve flowchartlarda veri akışı sırasında karşımıza çıkacak 3 temel yapı var demiştik. 1) seçim 2) çoklu seçim 3) döngü
şimdi ilk olarak seçim yapısını inceleyelim. yine örnek bir soru üzerinde çalışalım:
* Kullanıcıdan 2 sayı girmesini isteyen ve birbirleriyle karşılaştırıp sonucu ekrana yazdıran basit bir program geliştirilmek istenmektedir.
// şimdi programımızı geliştirmeye başlayalım. ilk olarak standart öncü dosyamızı ekleyelim.
#include
// programın main kısmına geçelim
int main()
{
// değişkenleri tanımlayalım
float sayi1, sayi2;
// şimdi kullanıcıdan sayıları girmesini isteyelim
printf("ilk sayiyi girin: \n");
scanf("%f", &sayi1);
printf("2. sayiyi girin: \n");
scanf("%f", &sayi2);
// şimdi seçme kısmına geldik. elimizde 3 durum var ve bu üc durumdan birini seçip ekrana yazdıracağız. 1) 1. sayı 2. den büyük olabilir. 2) 2 sayı da eşit olabilir 3) 2. sayı birinciden büyük olabilir. şimdi kodlamaya devam edelim.
if(sayi1>sayi2) // eger sayi 1 daha buyukse ekrana sayi 1 daha buyuk yaz
printf("Sayi 1 Sayi 2'den daha buyuk \n");
else if(sayi1==sayi2)
printf("Sayi 1 ve Sayi 2 esit \n");
else
printf("Sayi2 sayi 1'den daha buyuk \n");
return 0;
}
Seçme yapısının basit mantığı böyle. seçme yapısı genellikle 2li durumlarda kullanılır. durum sayısı fazla olduğu zaman çoklu seçim yapısını kullanmak hem programın etkinliğini arttırır hem de kodlama yükünü azaltır.
dikkat ederseniz son durum için if kullanmadık. çünkü elimizde olabilecek 3 durumumuz var ve biz zaten 2 si için if(koşul) yapısını kullandık. son durum için tekrar bir if(koşul) yapısı kullanmamıza gerek kalmadı. else burada eğer ilk 2 koşul sağlanmıyorsa diğer tüm koşullar sağlandığı zaman çalışacak komutları yazmamıza olanak sağlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder